Conclusie: palletje in de kaartlezer gebroken. Ik heb deze kaartlezer er nu ongeveer een jaar in zitten. Had destijds dezelfde problemen en had op Marktplaats iemand in Haarlem gevonden die de kaartlezers repareert. Daar heb ik eerder verslag van gedaan in dit Topic.
Heb de man gebeld en gelukkig was hij gisteren beschikbaar om de lezer weer te vervangen. Dus gisteren weer naar Haarlem getogen.
De twee zijkanten van de middenconsole naar achteren schuiven, het achterste deel oplichten, twee plastic knopjes voor aan dit deel indrukken, de afdekkap van de versnellingspook omhoog wippen, de pook moet wel in drive of neutraal staan, dan het voorste gedeelte van het midden console voorzichtig oplichten en de kaartlezer uit de vasthoudt clipjes losklikken, stekkertje losmaken en verwijderen.
Het afgebroken pennetje kwam er al uitvallen en hij herkende zijn eigen werk. De inwendige print in een ander omhulsel gezet, die hij reeds gerepareerd heeft, en de stekker aansluiten en controleren of alles weer werkt. Hoera alles werkt weer. Alles in omgekeerde volgorde er weer inbouwen en klaar zijn we weer. Omdat ik deze kaartlezer vroeger bij heb gekocht heb krijg ik korting. dus voor 20 euro ben ik weer het mannetje.
Ben blij dat alles weer werkt zoals het moet.