bekerhouders vervangen

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
Ed

bekerhouders vervangen

Bericht door Ed »

Kan iemand mij vertellen hoe ik de bekerhouders in het dashboard kan vervangen zonder iets kapot te maken/af te breken? :?
Ik begrijp dat het klepje met de bekerhouders en het laatje één geheel zijn, maar de vraag is hoe ik dat geheel eruit haal...

Alvast bedankt!
Vel Satis 3.0DCI
09-LK-VJ
Bompie

Bericht door Bompie »

Niet echt veel op de dialogis te vinden.
Buiten op onderstaande, hoe je het geldvakje kan verwijderen, ik denk dat de rest dan voor zich zal spreken:
http://bestand.renaultvelsatis.nl/besta ... SATIS5.pdf

anders ze zelf ook eens doorspitten:
http://bestand.renaultvelsatis.nl/
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
Hans61

Bericht door Hans61 »

het klepje met bekerhouders en laatje zijn inderdaad een geheel en je kunt het geheel er gewoon uitrekken. Zit van boven en onder met twee glijklemmetjes vast. Als je de klep van het dashboardkastje open zet kan je er wat beter bij.
Vel Satis 3.5 Initiale automaat 2003, kleur Vert Abysse, km. bij aanschaf in juli 2018: 115760 en nu 143350.
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral, km. bij aanschaf in november 2010: 115000 en ingeruild bij km. 219040 in juli 2018
hansel

Bericht door hansel »

Klopt. Ook ik heb een deels kapotte bekerhouder. Kwestie van afdekklepje openen en hieraan voorzichtig trekken, recht naar je toe.
VS Phase II 2.0T Expression, 2006, TEB66 Gris Eclipse
Hein Tunnissen

Re: bekerhouders vervangen

Bericht door Hein Tunnissen »

Dank voor de reacties! Het klopt helemaal wat jullie aangaven: een beheerst rukje en de hele santrekraam komt eruit. Voor het laatste stukje moet je het klepje sluiten omdat anders het veersysteem te hoog is. Bij sluiten gaat dat weer vlak liggen. Kortom, appeltje, eitje! De klep beweegt met één veer (links). Omdat die van mijn oude set nog prima functioneerde, heb ik die rechts aangebracht. Dat klinkt ingewikkelder dan het is, want het is helemaal voorbereid en je hoeft m alleen maar op zijn plaats vast te klikken. Het gevolg is nu dat de klep nogal venijnig openspringt. Eigenlijk iets te veel van het goede dus. Doet een beetje denken aan een goedkope Ford of zoiets.
De zuurgraad van de VK valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Privilege 2.0T, 2002. LPG. Km-stand oktober 2019: 438.500 km.
Plaats reactie